Handphone ku ilang.....



Alkisah.........

Hari Sabtu lepas 6/12/2008 , umah aku ada ramai orang gotong royong bersihkan rumah nak raya aji ..dalam 5 family so ramai gak..aktiviti termasuk bersihkan rumah , mesin rumput , susun perabot , masak memasak dan mantai sket..depa masak ayam masal lemak cili api ngan rendang daging untuk lunch sedaap..agak2 dalam petang sikit , semua beransur nak pulang ,, tah cemane ati aku tertanya2 mana la g handphone aku??tanya dut2 suma xnampak..last thing i remember aku just letak je dalam bilik xbawak keluar pun .. and then suma tlong cari..col still ada ringging , tp x tdengar sebab aku wat loud abih..there must be some sort mcm thimpit ..lama aku dok cari aku da giveup....its not bout losing , its bout the precious of the things make me wonder i cant affort to lose that thing again..dari petang bawak ke malam ,, aku memang da giveup..las2 aku tdetik untuk col 'adik' ni tanya die ade ke terambik or sapa2 yang ambik ..dia ckap xde..ati aku start rase macm sumthing wrong bila aku ckp ngan 'adik' yang satu lg ni..xpala da ilang nak wat cane..malam sebelum tdo mak long plak col tanya pasal hp yang ilang,,cdey gak bila ada yang amik berat..

malam tu wat solat hajat..the truth is aku memang sayangkan phone tu coz phone tu byk makna kat aku..xyahla cita detail..then tdo dapat mimpi yang aku saw the person amik phone tu ..sok nye aku col m.sedara aku cita detail ckit suh dia cr kat beg 'adik' tu...lama ckit die cr br jumpa..aku ckp kat dia xpala aku xmarah pun pasni pesan kat 'adik' tu jangan buat lagi..next time aku akan secure gler gdabak umah aku to prevent benda ni jadi lg..alhamdulillah saya da jumpa balik hp saya hoyehoye

0 comments: